Náladovosť počas menštruačného cyklu

Striedanie emócii počas cyklu väčšina z nás dobré pozná, nevynímajúc našich rodinných príslušníkov či priateľov. Bez  emócií sa ale nedá plnohodnotne žiť. Sú súčasťou každodenného života bez výnimky pohlavia. 

woman silueta18

Emócie potrebujeme, musíme ich však vedieť ovládať. Sú prejavom nahromadenej energie, ktoré ovplyvňujú náš verbálny aj neverbálny prejav. Dobré naladenie pomáha nielen nám ale aj okoliu, zlá nálada dokáže pokaziť náladu na niekoľko dní aj iným. Pokúsme sa naučiť negatívne emócie kontrolovať a ovládať, vraj to nie je nič zložitého a  život bude o niečo krajší.

Na nás ženy z veľkej časti pôsobia ženské pohlavné hormóny, okrem „PMS“ náladu žien ovplyvňujú hormonálne zmeny, ktoré prichádzajú približne štrnásť dní po menštruácii. Ženské hormóny v nás určujú na čo máme chuť, čo si oblečieme, aké výkony podávame počas dňa.  Symptómy sú individuálne. Poznáme ženy, ktoré sú v tomto období po fyzickej stránke o niečo viac výkonnejšie, iné zvládajú toho menej. Po psychickej stránke tiež badať rozdiely, ktoré sa prejavujú v zmene nálad. Niektoré majú sklon k hašterivosti až k útočeniu, na druhej strane stoja ženy precitlivené na hocijaký podnet.

Skúste sa popasovať s týmto obdobím nasledovným spôsobom:

Stravovanie: Vyhýbajte sa v tomto období  pokrmom s vysokým obsahom soli, tuku a cukru, ktoré ovplyvňujú príznaky premenštruačného syndrómu. Zaraďte do jedálnička viac ovocia, obilnín a zeleninu, znížte dávky kofeínu a alkoholu. Budete prekvapené ako budú vaše emócie stálejšie. Doplňte vitamínové doplnky, magnézium a vápnik pôsobia preventívne pred emočnými a fyzickými symptómami PMS. 

Cvičenie: Nemusíte sa šetriť počas PMS, pravidelný pohyb potláča jeho symptómy, pomáha regulovať náladu a zlepšuje kvalitu spánku. Ak ste mimo toto obdobie pravidelne cvičili, bicyklovali či tancovali, pokračujete v tom a to aspoň pol hodinu trikrát počas týždňa.

Nájdite si čas na relax pomocou relaxačných metód. Existujú rôzne techniky na uvoľnenie  a zvládanie stresu, ktoré pomáhajú pri upokojení a k zmierneniu úzkosti. Vyskúšajte jogové cvičenie a meditácie. Terapeuti majú dobré skúsenosti, ak ich klienti svoje myšlienky dávajú na papier vo forme denníkov. Písanie denníka upokojuje hormóny a rozháranú myseľ. 

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.