Test: Ožívate na jar?

Veci objavili dôvod , prečo na mnohých ľudí blahodarne vplýva jar: svetlo! „Väčšie množstvo svetla na dáva niektorým ľuďom viac energie a optimizmu,“ hovorí Lyn Lambergová, spoluautorka knihy The Body Clock Guide to Better Health.

1. Ako sa zvyčajne ráno cítite?

a) Bývam podráždená, kým sa úplne nezobudím..
b) Som v pohode, ale trvá mi približne hodinu, kým sa preberiem.
c) Som plná energie.

2. Keď na vás po obede príde kríza a zatvárajú sa vám oči, ako ju prekonáte?

a) Doprajete si desaťminútový spánok.
b) Vstanete a zacvičíte si.
c) Dáte si čokoládu alebo inú sladkosť.

3. Ako reagujete na príchod jesenných kratších dní?

a) Tešíte sa na svieži štipľavý vzduch.
b) V podstate to ani nepostrehnete.
c) Ste smutná, že je už po lete.

4. Ktoré z týchto sviatkov máte najradšej?

a) Vianoce.
b) Pamiatku zosnulých (2.novembra).
c) Sviatok svätého Cyrila a Metoda (5.júla).

5. Kedy počas dňa ste najviac nabitá?

a) Okolo šiestej popoludní.
b) Napoludnie.
c) Predpoludním.

6. Ktorá z týchto farieb sa vám najviac páči?

a) Fialová.
b) Žltá.
c) Zelená.

7. Aký dotyk milujete?

a) Mäkkučkého kašmíru.
b) Jemného saténu.
c) Pevného ľanu.

HODNOTENIE

Najviac odpovedí A– Príchod jari vás nijako neovplyvňuje.

Ročné obdobia prichádzajú a odchádzajú, a vy ste na tom stále rovnako. „Chémia vášho tela nie je citlivá na výkyvy svetla na mozog,“ hovorí Lambergová. Máte vycibrenú schopnosť koncentrácie a prostredie vás tak ľahko nerozhádže. Netrpíte depresiou ani sklonom priberať v zime na hmotnosti. Ak chcete dostať sezónne povzbudenie z jarných slnečných lúčov, odborníci radia:

- Pred spaním vytiahnite rolety, aby vás slnečné svetlo mohlo prirodzene zobudiť. Toto malé svitanie natrénuje váš mozog, aby bol citlivejší na účinky svetla dodávajúce energiu.
- Vyjdite von čo najskôr po prebudení. Keď sa vystavíte dennému svetlu, môže Vás rýchlejšie prebrať.

Najviac odpovedí B– Na jar pociťujete viac energie.
Intenzívnejšie jarné lúče slnka vás vždy preberú. Môže za to hormón serotonín, ktorý sa nachádza v mozgu a jeho dostatok prispieva k pocitu šťastia. „A vy zrazu opäť pocítite chuť vrhať sa do veci,“ hovorí Lambergová. „Vaše úvodné nadšenie však má tendenciu čoskoro vyprchať.“ Aby ste si entuziazmus udržali, Lambergová navrhuje:

- Nastavte si biologické hodiny tak, že budete vstávať každý deň o polhodinu skôr – a cez víkendy. Budete hore už pri prvých slnečných lúčov a maximalizujete účinky serotonínu.
- Keď slnko nie je príliš silné, zložte si slnečné okuliare. Tak budú do vášho mozgu naplno prúdiť slnečné lúče.

Najviac odpovedí C– S príchodom jari vždy rozkvitnete.
Keď sa objaví prvý drozd, pociťujete v ovzduší klasické účinky jari: obrovskú energiu, pocit zamilovanosti, dokonca túžbu upratovať! „Vaša veľmi citlivá epifýza zvyšuje výkon vďaka slnečnému žiareniu, atak vyháňa zimný útlm,“ hovorí Lambergová. Ak chcete tieto intenzívne príznaky zmierniť, vyskúšajte toto:

- Znížite dávku kofeínu. Upokojujúce nápoje, napríklad bezkofeínové bylinkové čaje, majú utišujúci účinky.

- Zvýšte počet aktivít mimo domu. Najlepšou odpoveďou na jarný prílev energie je dopraiť vášmu telu to, po čom túži.

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.