10 jednoduchých tipov na posilnenie imunity

Vietor, chlad, kontakt s mnohými chorými ľuďmi – náš imunitný systém toho musí veľa vydržať. Každý deň prichádzame do kontaktu s rôznymi baktériami a vírusmi. Nachladnutiu sa nedá vždy zabrániť, ale so silným imunitným systémom sú choroby obvykle menej závažné.

imunita19

Existuje mnoho dôvodov, prečo môže byť imunitný systém oslabený. Nezdravá strava, príliš veľa stresu, málo spánku či zimná depresia. Ako si teda môžete vybudovať imunitný systém a udržovať ho fit?

Ak chcete vedieť, ako posilniť slabý imunitný systém a vybudovať novú obranyschopnosť, ste na správnom mieste. Pomocou nasledujúcich 10 tipov doprajete telu čo potrebuje a pomôžete mu zvýšiť svoju imunitu.

1. Vyvážená strava

Vyvážená strava je obzvlášť dôležitá. Ovocie a zelenina sú bohaté na vitamíny a minerály. Odporúča sa jesť päť porcií denne (dve z nich sú ovocie a tri sú zelenina). Pre náš organizmus sú okrem vitamínov dôležité aj sacharidy, tuky a bielkoviny. Dbajte, preto na správnu životosprávu.

2. Sauna a striedavé sprchy

Studené sprchy môžu byť nepríjemné, najmä v zime, ale stoja za to! Zmena studenej a teplej vody stimuluje krvný obeh a trénuje telo na rýchle zmeny teploty. Kolísanie teploty zaisťuje aj to, že sa imunitné bunky dajú do pohybu a tak môžu ľahšie a účinne zachytávať vírusy. Rovnako efektívny ako striedavé sprchy je aj studený kúpeľ nôh, ktorý skutočne rozbehne váš krvný obeh.

3. Zbavte sa stresu

Stres má na nás veľký vplyv. V prípade neustáleho stresu naše telo uvoľňuje stresový hormón, kortizol, ktorý blokuje tvorbu protilátok, a tým oslabuje obranyschopnosť tela. Stresu sa nedá úplne vyhnúť, ale ak sa naučíte so stresom lepšie zaobchádzať, pomôžete svojmu telu. Takže si dajte pauzu. Relaxačné techniky ako napr. joga a pilates či meditácia sú skvelé na odbúranie všetkého zbytočného psychického balastu.

Tip: Inšpirácia pre zdravie a zdravý životný štýl.

4. Vyspite sa do ružova

Náš imunitný systém využíva spánok na dobíjanie batérií a boj proti chorobám. Ak spíte príliš krátko, čiže menej ako šesť hodín, môžete sa oslabovať – samozrejme je to individuálne, záleží najmä na tom, čo komu vyhovuje – podstatné je, či človek vníma, že sa vyspal dostatočne. Je tiež dôležité dodržiavať nejaký spací režim. Ak zakaždým chodíte spať v inú dobu, môže to vášmu telu vadiť. Je dobré dodržiavať stále rovnaký počet hodín spánku a snažiť sa chodiť spať a vstávať približne v rovnakom čase. Samozrejme to záleží na okolnostiach, ale pokiaľ to ide, pokúste sa o to. Telo je potom zvyknuté na dennú dobu, kedy má fungovať a kedy odpočívať, a tým sa vyhnete nadmernej únave.

Tip: Podporte vo svojom tele hormóny šťastia.

5. Pravidelne vetrajte

Otvorením okien a dverí zaistíte zdravú výmenu vzduchu. Na výmenu čerstvého vzduchu bohatého na kyslík, za starý, stačí iba pár minút. Nielenže budete dýchať čistý vzduch, ale tiež sa vám okysličí mozog a bude vám to lepšie premýšľať a nebudete toľko unavení.

6. Hýbte sa

Šport a pohyb rozbieha krvný obeh a posilňuje imunitný systém. Najvhodnejšie sú vytrvalostné športy, ako je plávanie, cyklistika a jogging. Ale aj pravidelné prechádzky či stúpanie po schodoch stačí na to, aby sa vaša obrana rozbehla. Choďte von a trénujte na čerstvom vzduchu. Slnečné svetlo dopĺňa aj cenný vitamín D.

7. Dostatočne pite

K zdraviu patrí prirodzene aj dostatok tekutín. Najlepšia je voda, čaje a rôzne bylinky. Uistite sa, preto, že každý deň vypijete najmenej 2 litre. Vyhnite sa, ale limonádam a sladkým nápojom, ktoré vás skôr odvodňujú a vyvolávajú väčší smäd. Účinná je aj fytoterapia, ktorá ponúka pestrú paletu liečivých bylín a výživy.

8. Vyhýbajte sa davom!

Pri veľkom počte ľudí, stúpa aj riziko prechladnutia, kde sa šíria vírusy prostredníctvom kašľa alebo kýchania. Obzvlášť v dnešnej neľahkej a špecifickej dobe používajte ochranné rúška a vyhýbajte sa bližšiemu fyzickému kontaktu!

9. Smiech je dobrý pre dušu

Na choroby sme obzvlášť náchylní, keď sme smutní. Nepotlačujte svoje emócie ao vašich starostiach sa radšej porozprávajte s niekým, komu dôverujete. Skvelým stimulátorom pre imunitný systém je smiech! Smiech zvyšuje hladinu imunoglobulínu v krvi, čo nás chráni pred chorobami. Takže si pustite dobrú komédiu, pozvite priateľov a o dobrú náladu máte postarané. Preto sa smejte, smiech lieči.

10. Dobre sa oblečte

Nie vždy sa nám podarí zmenu počasia zaregistrovať včas. Aby nesprávny výber oblečenia nekončil prechladnutím, mali by ste mať na sebe, pokiaľ je to možné, niekoľko vrstiev oblečenia. S týmto "cibuľovým efektom" budete dobre pripravení aj na tie najchladnejšie mesiace. Pretože, keď vám je zima a vy mrznete, obranné bunky imunitného systému sa nedostanú tam, kam je treba. Tak dostanú šancu baktérie a vírusy, aby sa množili rýchlejšie.

Čím skôr sa o váš organizmus postaráte, tým menšie riziko prechladnutia, chrípky alebo inej infekcie vám bude hroziť. Pokiaľ sa aj napriek všetkým tipom a radám, necítite úplne fit, vyskúšajte biorezonančnú terapiu, pre komplexnú diagnostiku vášho organizmu, alebo navštívte lekára.

Nakoniec sa dá povedať, že starostlivosť o imunitný systém nie je nič svetoborné. Stačí kvalitný spánok a strava, pravidelný detox, dostatočný pohyb, pobyt v prírode a vaše telo bude pripravené na boj s chorobami.

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.