Fitnesska Klaudia Fujaszová

Mladá cieľavedomá slovenská fitnesska Klaudia Fujaszová sa narodila v Nových Zámkoch. Popri náročných tréningoch stihla vyštudovať Ekonomickú univerzitu v Bratislave a v súčasnosti býva v Senci.

klaudia  fujaszova 1217

Klaudia Fujaszová: „Keď si vytýčim cieľ, idem za ním.“

Mladá cieľavedomá slovenská fitnesska Klaudia Fujaszová sa narodila v Nových Zámkoch. Popri náročných tréningoch stihla vyštudovať Ekonomickú univerzitu v Bratislave a v súčasnosti býva v Senci. Svoj recept na úspech definuje krédom: „Nie je to o tom, ako silno vieš udrieť, je to o tom, ako veľa úderov dokážeš zniesť a stále ísť vpred.“

Ako a kedy ste sa dostali k fitness?

Presný dátum si nepamätám, ale bolo to približne pred 4 rokmi. Od základnej školy som sa venovala tanečnému športu a všetci vieme, ako to býva u aktívnych športovcov, keď sa prestanú hýbať.  A tak som po prvýkrát zavítala do fitness centra, keď sa ručička na mojej osobnej váhe pohla k pre mňa problematickému číslu.

Aké sú vaše doterajšie úspechy?

V tomto roku som sa zúčastnila na Majstrovstvách  Slovenska žien, kde som získala 2. miesto. Na Majstrovstvách Európy som sa umiestnila na 7. priečke.

Fitness je veľmi náročné na disciplínu a sebaovládanie. Určite zohráva kľúčovú úlohu motivácia. Čo motivuje vás nielen pri tomto športe ale i v živote?

Musím povedať, že mám všeobecne veľmi silnú sebadisciplínu. Vďačím za to tomu, že som bola od malička vedená k tancu a absolvovala som mnoho tvrdých tréningov. Vo fitness je to však ešte x-krát  ťažšie. Hlavne v období príprav na súťaž, kedy tréningov stále len pribúda a prijaté kalórie sa znižujú. Vtedy je najdôležitejšia najmä vaša vnútorná motivácia. Ja si určím cieľ a jednoducho si idem za ním stoj čo stoj. Inak to nejde. A každopádne je veľmi dôležitá podpora a ochota vašich blízkych pochopiť a akceptovať tento váš životný štýl. Ja mám to šťastie, že sú pri mne stopercentne – môj priateľ aj rodina.  

Čo považujete za najťažšie na fitness?

Najnáročnejšie je zadeliť si čas tak, aby ste dokázali zvládnuť ťažkú súťažnú prípravu spolu s pracovnými  a súkromnými povinnosťami. No a ako som už spomenula, určite je to aj kombinácia diéty pred súťažou  a dennodenných tréningov, ktoré sú niekedy aj dvojfázové.

 

Ako sa pripravujete na súťaže? Pôsobí na vás stres?

Zvyčajne sa na súťaž aktívne pripravujem 8 až 10 týždňov. Vždy to závisí od toho,  akú mám aktuálnu formu. V bežné dni  trénujem 3- krát do týždňa,  zväčša iba silové tréningy. Keď však začínam s prípravou, postupne pridávam viac tréningových dní v týždni, zvyšujem ich intenzitu a tiež dopĺňam kardio – najradšej mám stepper, beh, prípadne eliptický trenažér. Čo sa týka stravy, pred súťažou vždy znižujem príjem kalórií. V posledných týždňoch príprav  už trénujem 7 dni v týždni a ak to forma vyžaduje, tak zaraďujem aj dvojfázové tréningy.

Čo sa týka konkrétne súťažného dňa, ja osobne ho milujem. Mám medzi fitnesskami veľa kamarátok a na súťaže sa často chystáme spolu. Tieto súťažné prípravy, ktoré zahŕňajú dokonalý make up a upravené vlasy, si vyslovene užívame. Veď, ktorá žena nemá rada ten pocit, keď je krásne upravená od hlavy až po päty?

Ako vyzerá bežný deň fitnessky ?

Závisí to od toho, či som v súťažnej príprave, alebo mimo nej. Ale v zásade vyzerá tak, že vstanem ráno okolo 5:00 hod, do 30 minút si dám raňajky, idem do práce, kde som približne do 16:00 hod. Následne po práci idem do fitness centra, kde trávim približne 1,5 hod. Domov prichádzam zväčša okolo 19:00 hodiny. Keď pridem z práce domov, tak sa navečeriam a začína príprava (krabičkovanie, váženie) jedla na ďalší deň. Toto je môj každodenný rituál a s krabičkami chodím všade

Museli ste sa niečoho úplne vzdať na úkor fitnessu, prípadne je niečo, čo ľutujete?

Ubral mi najmä veľa času. Nemám kedy chodiť po kávičkách, nákupoch, prípadne za zábavou do baru. Úprimne? Vôbec mi to nechýba. Pravdou je, že by som chcela viac času tráviť s rodinou. Fitness mi však dal omnoho viac, ako mi vzal. Nikdy neoľutujem, že som sa touto cestou vydala, nakoľko ma to spravilo omnoho silnejším človekom, nie len fyzicky, ale najma psychicky.

V súčasnosti má mnoho ľudí problém z váhou. Doba je uponáhľaná a viacerí sa na to odvolávajú – nemajú čas na kvalitné a zdravé jedlo, dajú prednosť fastfoodu. Ako to vnímate vy? Je časová zaneprázdnenosť nejakým relevantným dôvodom, alebo sú to výhovorky?

Veľmi často sa s tým stretávam v praxi. Klient mi jednoducho povie, že on nemá čas si chystať stravu. Keď mu pripravím jedálniček, polovicu z potravín „ofrfle“, lebo on neľúbi kuracie, vajíčka, cottage, tvaroh, ryžu, zeleninu ani ryby. Pýtam sa, čo teda môže jesť ? Hamburgre a pizzu? Žiaľ, takto to  nejde. Potrava je predovšetkým „palivo“ pre telo, aby mohlo fungovať. Nevyberajte si čo vám chutí, ale to čo Vaše telo potrebuje. Verte mi, že to ide, ako príklad môžem uviesť seba. Dlhé roky doslova neznášala ryžu. Ak bola v nedeľu na obed, brala som to od maminy ako pomstu za to, že som neposlúchala. Avšak ja som tú ryžu naučila jesť, lebo bola pre mňa dôležitá z hľadiska makroživín.

Jednoducho povedané, buď niečo chcem, alebo nechcem. Výhovorky nie sú na mieste. A čo odpoviem tým, ktorí sa vyhovárajú na čas? Tak napríklad  ja som sa dokázala pripraviť na súťaž aj popri dvoch prácach, pričom mám full time job, v ktorom trávim 8 hodín denne a v doprave do práce a z práce bežne strávim denne aj 2 hodiny. Je veľa možností ako si pomôcť aj počas hektických dní. Ideálnym pomocníkom mi bol a stále je napriklad DayUp. Je malý, hodíte si ho do akejkoľvek kabelky alebo vrecka,  zasýti Vás na 2 hodiny, je chutný a zjete ho v priebehu 3 minút. Myslím teda, že kto chce, riešenie si nájde.  A v žiadnom pripade sa nevzdávajte ani vtedy, ak nebudete pochopení zo strany Vášho okolia, ani ak sa Vám dva týždne nepohne váha k Vášmu vysnívanému cieľu. Vytrvalosť je najdôležitejšia. Ani Rím nepostavili za dva dni. Nebude to ľahké, no môžem Vás ubezpečiť, že nie je nič lepšie ako pocit, keď ste dosiahli svoj cieľ.

Aký je váš názor na cheat day- ste zástankyňa a využívate ho, alebo ?

Určite áno. Mimo súťažnej prípravy si doprajem aj cheat day, ale v súťažnej príprave zväčša zaraďujem tzv. refeed day, prípadne ak som „dopredu“ s formou, tak aj cheat meal. Refeed day oproti cheat meal znamená, že si navýšim prijatý objem sacharidov, oproti štandardnému dňu, ale stále budú prijaté v zdravej forme ako komplexné sacharidy (ovsené vločky, ryžová kaša, ryža, bataty, prípadne zemiaky) a ovocie.

Aké máte plány a ciele do budúcna?

Momentálne som sa rozhodla dať si po 3 súťažných sezónach pauzu. Telo počas nich dostalo poriadne zabrať a ja som sa rozhodla trochu zvoľniť, nechať ho oddýchnuť a venovať sa viac svojmu súkromnému životu a  kariére. S cvičením a racionálnym stravovaním ale určite neprestanem. Veď fitness je životný štýl na celý život. Nejde len o  súťaženie.

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.