Posviatočný reštart

Cítite sa po sviatkoch ako keby ste neboli vo svojej koži? Určite sa pod tento pocit podpísalo aj vianočné hodovanie a polihovanie pred televízorom. Keďže nový rok už má pár dní za sebou, je najvyšší čas niečo s tým spraviť, aby ste sa cítili opäť lepšie a zdravšie.

Na vianočné sviatky sa nesmierne tešíme už niekoľko mesiacov vopred. Predstava voľna, rodinných návštev, hojného jedla a ničnerobenia nám stojí aj za tie koncoročné stresy v práci a predvianočné prípravy v domácnosti. Keď je však po nich, sladký oddych a mastnejšie a kalorickejšie jedlo sa zvyčajne premení na pár kíl navyše a tráviace problémy, častokrát spojené aj so zápchou. Môžte to však zmeniť, popasovať sa s tým a  opäť sa cítiť fit. Ako nato?

Prvá rada je zmeniť a odľahčiť jedálniček a dbať na pravidelný pitný režim. Doprajte svojmu žalúdku oddych a mastné a vyprážané jedlá nahraďte zeleninou, ovocím a chudým mäsom či rybami. Zeleninové jedlá majú menej kalórií a dodajú telu aj potrebné vitamíny a minerálne látky. Skvelá je napríklad cuketa, baklažán a paradajky, z ktorým viete vyčariť chutné a zdravé jedlo. Z čerstvého ovocia je skvelým tipom ananás, ktorý obsahuje až 90% vody a zvyšok tvoria cenné minerálne látky a vitamíny, ako je napríklad vitamín C, E a B12. Podporuje správnu funkciu čriev, zlepšuje spaľovanie tukov a urýchľuje chudnutie, aj preto ho odporúčajú mnohí pri chudnutí a diétach. Pri problémoch s trávením a zápchou nezabudnite dostatočne piť. Najvhodnejšia je čistá voda, ktorá by mala tvoriť gro celodenného pitia. Pre spestrenie si ju dochuťte citrónovou šťavou, ale tekutiny môžete telu doplniť aj nesladenými čajmi, minerálnymi vodami alebo zriedenými ovocnými a zeleninovými šťavami. 

Cvičiť, a to každý deň

Ak sa chcete cítiť opäť lepšie a byť fit, bez pravidelného pohybu to nepôjde. Cvičenie zlepšuje nielen ohybnosť tela, vyplavuje endorfíny, ale zlepšuje aj funkciu čriev a podporuje trávenie. A o to práve ide. Výber druhu pohybu a cvičenia je len na vás, dôležité je robiť to, čo vás baví, aby ste sa na cvičenie tešili. Keďže sa počíta každý pohyb, začnite viac chodiť peši. Odborníci odporúčajú denne prejsť 10 000 krokov, čiže s radosťou vystúpte aspoň 2 zastávky MHD a kráčajte. Motivovať k pravidelnej chôdzi vás môže aj kúpa nových tenisiek. A aby to stálo zato, nie hocijakých! Zainvestujte do dizajnérskych tenisiek, ktoré vznikli v spolupráci so značkou adidas a belgickým návrhárom Rafom Simonsom. Výsledkom je kolekcia športových tenisiek, ktoré sú moderné, inovatívne a ideálne k rôznym outfitom mestského štýlu. Skvelé sú napríklad biele tenisky „Stan Smith“ s neprehliadnuteľným perforovaným „R“ - sú univerzálne a nadčasové a budete ich chcieť nosiť stále a ku všetkému. Kúpite ich v kamennej predajni Footshop v Bratislave alebo pohodlne z domu na www.footshop.sk.

Zabojujte so zápchou

Niekedy úprava stravy a pohyb neprinesú v boji so zápchou želané výsledky, a preto je potrebné spoľahnúť sa na niečo účinnejšie. Vhodnou voľbou sú laxatíva, ktoré sa však musia užívať len výnimočne a len na krátke obdobie. V praxi sa už dlhé roky pri liečbe chronickej zápchy používajú salinické laxatíva na báze magnézia (magnézium hydrát, magnézium sulfát či magnézium citrát), ktorých výhodou je najmä to, že pri ich užívaní nevzniká syndróm „lenivého čreva“, kedy si črevo zvykne na podnety k vyprázdneniu zvonka (z laxatív) a prestane samé pracovať na peristaltike. Tieto laxatíva zabraňujú vstrebávaniu vody z čreva a neobmedzujú jeho prirodzený pohyb. V praxi sa tento typ laxatív osvedčil, ich nevýhodou však býva nepríjemná chuť. S ich výberom vám ochotne pomôžu v lekárni, kde nájdete napríklad magnéziovú soľ F.X.Passage SL, ktorá túto nevýhodu nemá, pretože je ochutená pomarančovým sladidlom. Pripravíte si ju vo forme šumivého nápoja. Ak sa vám trávenie neupravilo a problémy so zápchou trvajú viac ako 2 týždne, navštívte lekára, ktorý vás podrobne vyšetrí.

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.