Potraviny, ktoré telo najviac využije pri boji s vysokou hladinou cholesterolu

Vysoká hladina cholesterolu v krvi, rovnako ako vysoký tlak nebolí ani vás nijakým spôsobom neobťažuje. Pre zdravie však môže byť obrovským rizikom. Už samotný výraz ,,cholesterol" je v dobe s rozmáhajúcimi sa civilizačnými ochoreniami veľkým strašiakom.

tuky_shutterstock_1200x795

Čomu sa vyhnúť a čo naopak jesť, aby ste si udržali zdravú hladinu cholesterolu? Odborník radí:

,,Je dnes medicínsky dokázané, že na redukciu hmotnosti nie sú nutné sofistikované fitnescentrá či špeciálne diéty a ,,mučiace prístroje". Stačí si zvoliť zdravé funkčné potraviny a chôdzu," radí známy kardiológ a obezitológ, MUDr. Ivan Majerčák.

Základom je strava

Ak chceme mať hladinu nášho cholesterolu pod kontrolou mali by sme z nášho jedálneho lístka vypustiť mastné a vysmážané jedlá, priemyselne spracované produkty, palmový olej či sladené nápoje. Dôležité sú však potraviny, ktoré nielenže zvyšovanie cholesterolu nepodporujú, ale dokonca jeho hladinu znižujú.

  • Ryby – Odborníci odporúčajú jesť sladkovodné i morské ryby, ktoré dodajú nášmu telu zdravé omega-3 mastné kyseliny. Okrem hladiny cholesterolu znižujú tiež hladinu rizikových tukov. To však neplatí pre údené či konzervované ryby.
  • Orechy – Sú cenným spojencom na udržiavanie optimálnej hladiny priaznivého cholesterolu v krvi. Ukrývajú v sebe ideálny pomer esenciálne mastných kyselín omega-3 a omega-6, ktoré sú ľudskému telu najbližšie, čo zabezpečuje správnu funkciu metabolizmu. Pre ich vysokú kalorickú hodnotu  sa však odporúča konzumácia maximálne jednej hrste denne. Najzdravšie sú naše tradičné vlašské orechy.
  • Paradajky – Obsahujú červené farbivo lykopén, ktoré znižuje množstvo „zlého“ LDL cholesterolu, a bráni tak upchávaniu ciev. Táto cenná látka sa navyše neničí pôsobením tepla, práve naopak. Tepelnou úpravou rajčín obsah využiteľného lykopénu v pokrmoch stúpa. 
  • Strukoviny - Vďaka vysokému podielu vlákniny dokážu zasýtiť na dlhú dobu. Energia sa tak vstrebáva postupne, čo je veľkým prínosom pre diabetikov aj pre ľudí s nadváhou.
  • Jablká - Jablká sú veľmi bohatým zdrojom rozpustnej vlákniny pektínu, ktorá má celý rad blahodarných účinkov na ľudské zdravie. Čistí krv i celý organizmus od škodlivín a toxických látok. Okrem cholesterolu pomôže aj s vysokým cukrom. Dobrým zvykom je zjesť jedno jablko po každom hlavnom jedle.
  • Ovos - Ďalším užitočným spojencom v boji proti vysokému cholesterolu sú ovsené otruby, ktoré dokonale čistia celý tráviaci trakt a sú účinnou prevenciou kardiovaskulárnych ochorení. Pravidelná konzumácia ovsených vločiek znižuje hladinu cholesterolu až o 10 percent.
  • Zelený čaj - Konzumácia zeleného čaju výrazne znižuje celkovú hladinu cholesterolu, najmä toho „zlého“. Chráni srdcovo-cievny systém a zvyšuje antioxidačnú aktivitu krvi.
  • V  prípade, ak chceme mať hladinu nášho cholesterolu pod kontrolou,  dokážu byť navyše nápomocné prírodné výživové doplnky, medzi ktorými nájdete aj ArmoLIPID Plus, ktorý obsahuje bioaktívne zložky izolované z rastlín - berberín, polikozanol a monakolín. Berberín z rastliny Dráč indický prispieva k normálnej hladine cholesterolu. Kyselina listová prispieva k správnej látkovej premene homocysteínu. Podstatnou súčasťou sú aj antioxidanty v podobe najúčinnejšieho prírodného antioxidantu, ktorým je astaxantín a koenzýmu Q10. Jeho nedostatok spôsobuje mitochondriálnu dysfunkciu.

Armolipid Plus je výživový doplnok obsahujúci v jednej tablete  588mg  suchého extraktu dráča indického (Berberis aristata) (čo zodpovedá 500mg chloridu berberínu), 200mg červenej fermentovanej ryže (čo zodpovedá 3mg monakolínu K), 10mg polikozanolu, 0,2mg kyseliny listovej, 2mg koenzýmu Q10 a 0,5mg astaxantínu.

Velkost balenia: 30 alebo 60 tabliet. Pred použitím si precítajte informácie o použití na vonkajšom obale alebo v príbalovom letáku.

Zdroj foto: Shutterstock

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.