Nebavia ťa činky? Tancuj!

Napísal Trumpeter 17. február 2017

Chcete si spevniť telo a odreagovať sa po celodennej práci, ale cvičenie vám pripadá nudné? Napriek tomu sa každý deň nútite s činkami v ruke prekonať odpor, lebo túžba za krásnou postavou je silnejšia? Vymeňte stereotyp v telocvični za zábavu v podobe tanečných lekcií.

zumba 1100x800

Zbaviť sa nechcených kilogramov či získať kondíciu môžete aj pri tancovaní, kde si nielen formujete svoje krivky, ale navyše sa výborne zabavíte, naučíte niečo nové a odreagujete pri úžasnej hudbe. Tanec sa pritom bez problémov vyrovná cvičeniu v telocvični. Väčšina ľudí si neuvedomuje, že je to kreatívny a nenásilný spôsob na dosiahnutie dokonalej postavy. Dôležité je vybrať si správny druh zameraný na konkrétny efekt. Niektoré štýly tanca sú vhodné na schudnutie, iné na spevnenie tela. Napríklad zumba, ktorá sa vyznačuje nenáročnými tanečnými krokmi, formuje postavu vďaka posilňovaniu svalov a zároveň zlepšuje držanie tela. „Zumba je aeróbne cvičenie na hudbu. Rýchla strieda pomalú, jeden tanečný štýl obmieňa druhý. Na zumbe sa nedá nudiť, pretože vás pohltí salsa, merenge, hip-hop, ča-ča-ča, samba... Naozaj sa to ťažko opisuje, oveľa lepšie je aspoň raz to zažiť!“ hovorí atraktívny inštruktor fitness zumby Eliér z latino klubu na Prievozskej ulici v Bratislave. Pri salse, do ktorej vás radi zasvätia napríklad v tanečnom klube La Bomba, tiež posilňujete boky, nohy aj paže. Rovnako ako zumba veľmi rýchlo spaľuje kalórie a pomáha pri spevnení chrbtového svalstva.

Ak chcete zhodiť prebytočné kilá a vyformovať si zadok a stehná, určite si zvoľte africký tanec kuduro, čo v preklade výstižne znamená „dokonalý zadok“. Kuduro je energickejší ako reagetton a svalovú horúčku po jeho absolvovaní máte zaručenú, keďže si precvičíte všetky dôležité svaly na tele. Počas tréningov vám lektor presne ukáže, ako jednotlivé tanečné prvky vykonávať, aby ste zapájali všetky svaly. Ako sa s tým popasujete, je už iba na vás.

Dôležité je uvedomiť si, že tanec rovnako ako každá iná športová aktivita uvádza do pohybu celé telo. Najväčšia záťaž je na svaly chodidiel, predkolenia, stehien a sedacie svaly. Všetky otrasy, rotácie a výskoky vyvíjajú zase tlak na kostru a preverujú tak kvalitu kĺbov. Pri nedodržaní prípravy na lekciu hrozí preťaženie šliach. Zabrať dostáva aj srdce, cievy a dýchacia sústava. Základom je preto správna predpríprava tela na záťaž. V praxi to znamená absolvovať strečing na zahriatie svalov a krátku rozcvičku.

Ak rozmýšľate, koľko musíte tancovať, aby ste nahradili polhodinu s činkami v posilňovni, odpoveď nie je jednoznačná. Závisí od vašej váhy, výšky a správneho prevedenia jednotlivých tanečných krokov. Žiadna kalkulačka na svete nedokáže presne vypočítať, ako je to vo vašom prípade, ale na porovnanie: pri cvičení spálite cca 170 kcal, pri aerobicu približne 230 kcal, no pri intenzívnom tanci až okolo 240 kcal. Tak čo, necháte nudné činky minulosti a vrhnete sa do kolotoča tanca a dobrej nálady?

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.