Beháte aj v zime? Pozor na zranenia!

Beh je vášeň! Kto behá, vie o čom je reč. Beh prináša mnoho fyzických, ale aj psychických pozitív. Sú milovníci behu, ktorí sa nechcú vzdať svojej obľúbenej športovej aktivity ani s príchodom chladnejších dní. 

sport stopky

Neodradí ich ani dážď, vietor, mráz či dokonca ľad na ceste. Avšak niekedy hrozia pri behu  a najmä počas neskorej jesene či zimy aj zranenia, ktorým sa však dá účinne predchádzať. Viete ako zabrániť zlomenine, či úrazu počas behu?

Pozor na zranenia pri behu!

Ako si zabehať a pri tom sa nezraniť? Na rozcvičku nesmiete zabúdať nikdy a najmä nie počs chladných dní. Rozcvička by mala trvať okolo 15 až 20 minút. Ak sú svaly dostatočne zahriate a rozcvičené, nehrozí ich natiahnutie, či nebodaj natrhnutie. Dôležité je aj ochladenie po tréningu a rešpektovanie limitov svojho tela. Pri behu najčastejšie trpia achilovky, lýtka, ale aj väzy v kolenách a v členku. Často sa u začiatočníkov objavujú aj bolesti v oblasti holenných kostí. Stačí len zvoľniť tempo a nohy si postupne zvyknú. Ak by ste začali s behom prudko, najviac by utrpeli kolená, bedrové kĺby, chrbtica, teda celý oporný systém. Začnite pomaly a postupne si pridávajte a zaťažujte svoje telo. Nezabúdajte ani na pitný režim.

Aké sú príčiny vzniku zranení?

Začnite s oblečením. Nevhodné oblečenie môže spôsobiť prehriatie organizmu a dokonca až odreniny. Ak je vonku chladno, určite nechoďte behať iba v krátkom tričku. Na beh sa poriadne pripravte a oblečte si funkčné termo oblečenie a ľahkú športovú bundu. Ak je vonku chladno a fúka nezabudnite ani na čelenku či čiapku, aby vám nenafúkolo do uší. Takisto je rizikom nevhodne zvolená obuv. Tá zvyšuje riziko bolesti holennej kosti, ale aj vznik pľuzgierov, či vyvrtnutie členka. Ak sa nedostatočne rozohrejete a nedoprajete si pred behom strečing, či si vyberiete nevhodný terén, zlú techniku, nesprávne držanie tela alebo len preceníte svoje sily, hrozí vám hneď niekoľko nepríjemných zranení ako výrony, podliatiny, opuchy až zlomeniny.

Beh pre každého?

Je naozaj beh vhodný pre každého? Ak je človek diabetik alebo trpí kardiovaskulárnymi ochoreniami, vždy je dôležité všetko konzultovať s lekárom a riadiť sa jeho odporúčaniami. Diabetici, ktorí behať môžu, si musia strážiť svoj cukor. Sledujú a merajú si cukor pred, počas aj po tréningu, aby vedeli, v akom tempe môžu behať. Ďalej sú to ľudia, ktorí trpia kardiovaskulárnymi ochoreniami. Tí, ktorí trpia vysokým krvným tlakom, môžu namiesto behu skúsiť voľný poklus. Ľudia s nízkym tlakom by sa mali poradiť vopred s lekárom, aká záťaž je vhodná pre nich, čo je možné pomocou meračov pulzov.

Čo pomáha pri liečbe zranení?

Čo teda zaberá na výrony, podliatiny, opuchy a zlomeniny? Enzýmové lieky! Cielene „namiešané“ zmesi enzýmov, ktoré komplexne účinkujú pri prekonávaní zápalov po úrazoch a poraneniach. Skracujú dobu hojenia, pretože urýchľujú vstrebávanie opuchov a krvných podliatin. Rovnako tlmia bolestivosť poraneného miesta. To všetko vedie k zlepšeniu pohyblivosti postihnutých kĺbov, svalov a šliach, a tým aj ku kratšej práceneschopnosti a dobe potrebnej k úplnému vyliečeniu. Správny kokteil enzýmov nájdete v lieku Wobenzym. Tento voľno predajný liek by sa mal stať súčasťou vašej povinnej výbavy pri ceste na dovolenku, za športom, najmä ak vás čaká intenzívna a nárazová telesná aktivita, na ktorú netrénované telo nie je zvyknuté. Pri preventívnom podávaní znižujú enzýmy závažnosť prípadných poškodení a zlepšuje ich hojenie. Nie náhodou sa enzýmový liek stal štandardnou preventívnou aj liečebnou súčasťou zdravotnej starostlivosti mnohých športovcov. Netrénovaným jedincom tak pomáha zvládnuť následky zvýšenej záťaže.

  

1 Komentár

  • Komentár Luci nedeľa, 28 január 2018 11:34 napísal Luci

    Tiež rada športujem a raz som si vyvrtla členok, zacala som uzivat wobenzym na radu sestry a rychlejsie sa mi to zahojilo. Bola som s ním naozaj spokojna.

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.