V lete jeme ľahšie a zdravšie

V letných mesiacoch podvedome zo svojho jedálnička škrtáme kalorické bomby a siahame po ľahších jedlách. Nechajte sa preto inšpirovať radami, ako nehladovať a pritom šetriť kalóriami v prospech štíhlej línie.

woman omega3 leto17

Šalát áno, ale...

Obedujte porciu zeleninového šalátu štedro preliatu dresingom s pocitom, že chudnete? Pozor, studené omáčky z obchodov sú jedným z najväčších diétnych omylov. Možno dodajú mdlému šalátu na chuti, no pridanou hodnotou je aj množstvo cukrov a tukov, teda prázdnych kalórií. Ak vám predstava suchej zeleniny naháňa hrôzu, odporúčame vám vyrobiť si ľahký domáci dresing. Do šalátu si zamiešajte biely jogurt, olivový alebo ľanový olej.

Chuť Stredomoria

Chrumkajú pizzu, pochutnávajú si na cestovinách, maškrtia „gelato“ a aj tak sa pýšia štíhlymi postavami. Talianky sú pravými gurmánkami a kilá navyše ich pritom trápia len málokedy.  Je to vôbec možné? K stredomorskej kuchyni totiž neodmysliteľne patria ryby a morské plody, ktoré obsahujú cenné omega-3 mastné kyseliny. Z omega 3 mastných kyselín sa vytvárajú prostaglandíny, ktoré urýchľujú metabolizmus, spaľovanie kalórií a aktivujú zásobný telesný tuk,“ vysvetľuje výživová špecialistka Janka Trebulová. Práve tieto ingrediencie neraz nájdeme aj na pizzi alebo cestovinách.

Omega-3 si naše telo ale nedokáže samo vytvoriť či uložiť do zásoby, preto ich treba prijímať z vonkajších zdrojov. Ak nemáte radi ryby alebo ich jete len občas, siahnite po kvalitných výživových doplnkoch, napríklad OmegaMarine Forte+, ktorý je obohatený aj o vitamín D3. Dve kapsuly denne prispievajú k zlepšeniu fyzickej a mentálnej kondície. Vyskúšajte teraz mesačné balenie zadarmo, len za cenu poštovného a balného. Objednávajte  z pohodlia domova na bezplatnej linke 0800 444 204 alebo na www.omegamarineforte.sk.

K letu patrí zmrzlina

Sú dni, kedy by ste za kopček mrazenej pochúťky zapredali vlastný život? Ani zmrzlina nemusí vašou diétou otriasť v základoch, pokiaľ si vyberiete tú správnu. Štíhlej línii najmenej škodí ovocný sorbet.

Diétnejšiu formu zmrzliny si môžete doma pripraviť aj samy. Zrelé banány, ideálne tie s čiernymi bodkami, nakrájajte na kolieska, zabaľte do potravinového vrecka a dajte na pár hodín do mrazničky. Keď kolieska zmrznú, rozmixujte ich v mixéri. K tomu môžete pridať med, vanilku, kakao alebo iné ovocie podľa chuti. Potom ešte na hodinku uložte do mrazničky a sorbet je hotový.

Najlepší recept na smoothie od Janky Trebulovej

Zmixujte tri zrelé banány, avokádo, pomaranč, hrsť lístkov špenátu, pohár vody a 1 PL ľanových semiačok. Ideálne na raňajky či ľahkú večeru. Takto pripravené smoothie je bohaté na omega-3 mastné kyseliny, vitamíny C, E aj horčík. Všetky tieto látky sú výborné pre náš mozog aj imunitu. 

Mrkvové smoothie s banánom a mangom

Vyskúšajte mrkvu v kombinácii s exotickým mangom, kokosovým olejom a banánom a nechajte sa uniesť na vlne nových chutí. Keď pridáte ešte kvalitný jogurt, ktorý zrel priamo v tégliku (napríklad Hollandia), dostanete oranžovú desiatu, ktorá vás zasýti a vďaka sladkému ovociu aj skvelé naladí.

Doba prípravy: 10 minút

Na porciu pre 2 osoby budete potrebovať: 1 kg mrkvy, 2 polievkové lyžice bieleho jogurtu Hollandia , 1 čajovú lyžičku kokosového oleja, ½ plodu manga, 1 banán

Postup: Smoothie sú mimoriadne jednoduché na prípravu, všetko totiž stačí len umyť a rozmixovať, prípadne odšťaviť. Na začiatok si teda očistíme mrkvu a s pomocou odšťavovača z nej získame šťavu. Kilo mrkvy by malo postačiť na 600 ml tekutiny, záleží však na konkrétnom robotovi a obsahu vody v zelenine. Hotovú mrkvovú šťavu prelejeme do mixéru a doplníme nakrájaným banánom, mangom, kokosovým olejom a jogurtom. Všetko rozmixujeme na hladkú zmes a môžeme hneď podávať. 

Tip: Pred mixovaním môžete do smoothie pridať ešte 2 polievkové lyžice ovsených vločiek. Kokteil tak bude viac sýty a nabitý vlákninou, takže zvládne plnohodnotne nahradiť aj rýchlu desiatu alebo raňajky. 

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.