3 tipy ako upraviť svoj jedálniček počas leta

Leto a s ním horúce lúče slnka, vysoké denné teploty, všadeprítomná klimatizácia, či suchý vzduch sú tu. Najteplejšie ročné obdobie nie je spojené len s oddychom a relaxom.

Zvýšenú pozornosť by sme mali počas neho venovať okrem pitného režimu aj nášmu jedálničku. O tom, aké potraviny jesť počas leta sme sa porozprávali odborníčkou na výživu, MUDr.Katarínou Babinskou, PhD.

Repkový olej je na Slovensku neprávom podceňovaný rastlinný olej. Neprávom preto, lebo má množstvo vlastností, pre ktoré môže pre nás byť prospešný. Tu sú 3 tipy, ako ho zapojiť do letného jedálnička tak, aby sme nášmu organizmu pomohli dodať živiny a látky potrebné počas najteplejšieho ročného obdobia.

1. Čerstvá zelenina je základ

Počas letných mesiacov by sme mali dbať na to, aby sme prijímali dostatok sezónnych plodín a čerstvej zeleniny napríklad aj vo forme šalátov. Na prepojenie jednotlivých ingrediencií letného zeleninového pokrmu sa skvele hodí práve repkový olej. Rafinovaný repkový olej má neutrálnu chuť i vôňu a je číry. Vďaka tejto vlastnosti zvýrazní prirodzenú chuť každého jedla.

0108 2 16

2. Dôležité vitamíny a antioxidanty

Pravidelné dopĺňanie vitamínov nie je potrebné len v zimnom období, ale aj v lete. Aj z tohto dôvodu by ste do svojej stravy mali zaradiť repkový olej, ktorý je bohatým zdrojom vitamínov E a K. „Tento vitamín s antioxidačným účinkom chráni organizmus pred poškodením voľnými radikálmi. Zvýšené množstvo voľných radikálov sa v tele tvorí aj pôsobením slnečného žiarenia. V lete sme viac vystavení pôsobeniu slnečných lúčov, preto by sme nemali zabúdať aj na príjem antioxidantov, a to aj príjmom potravín s ich bohatým obsahom“, objasňuje odborníčka. Ak si teda repkový olej zamiešate do zdravého zeleninového šalátu, doprajete si spolu s ním aj dávku dôležitých vitamínov, ktoré počas dní plných spaľujúceho slnka určite prídu vhod.

3. Omega-3 mastné kyseliny

Počas leta by sme síce mali vo väčšej miere konzumovať zeleninu, strukoviny, či čerstvé ovocie, ale priznajme si – kto z nás dokáže celé leto odolať chutnému kúsku mäsa? Počas letných mesiacov by sme však mali uprednostniť ľahšie druhy, ako hydina a obzvlášť rybie mäso, ktoré sa vyznačujú predovšetkým vysokým obsahom esenciálnych Omega-3 mastných kyselín. A práve tie sú pre náš organizmus veľmi dôležité aj počas horúceho leta. Omega-3 mastné kyseliny patria do skupiny polynasýtených mastných kyselín, ktorá sa všeobecne považuje za najhodnotnejšiu skupinu mastných kyselín . Kyseliny ALA (pri spotrebe 2 gramy denne) a LA (pri spotrebe 10 gramov denne), ktoré sú obsiahnuté v repkovom oleji, prispievajú k udržaniu normálnej hladiny cholesterolu v krvi.

Ak vám teda nevyhovuje príjem rybieho mäsa na pravidelnej báze, siahnite po repkovom oleji. „Jeho prednosťou je vysoký obsah Omega-3 mastných kyselín, ktoré v strave nemáme zastúpené v dostatočnom množstve,“ odporúča odborníčka. Denná dávka len cca dvoch lyžíc repkového oleja úplne pokrýva fyziologickú potrebu kyseliny linolénovej (ALA) zo skupiny Omega-3 u človeka .

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.