Vytlačiť túto stránku

Očistný režim II.

Napísal femme 14. január 2015

Prípravu na sezónnu očistu organizmu si naplánujte na dobu, kedy nebudete vystavený prílišnému pracovnému stresu, rodinným či spoločenským oslavám...


Nájdite si čas na odpočinok  a na pravidelné, malé telesné cvičenie (plávanie, tanec, jóga, pilates), ktoré pomôže rýchlejšie eliminovať toxíny v tele.

Aby ste pri očistnom jedálničku zbytočne netrpeli pocitom hladu, budete sa snažiť jesť každé 2-3 hodiny (citónovú šťavu, smoothies, polievku a šalát) a neskôr môžete intervaly predĺžiť na 3-4 hodiny.  Pravidelným pitným režimom sa vyhnete aj kŕčom.


PRÍPRAVA POKRMOV

Pri teplej príprave je povolené varenie na pare a mierne varenie. Pri studenej príprave si robíte zeleninové a ovocné smoothies, marinovanie v citrónovej šťave a v olivovom oleji pre všetku zeleninu.  Prudké opekanie a pečenie zeleniny je nežiadúce, pretože sa narušuje výživná hodnota jedla.

- NEZABUDNITE každé ráno začať s pohárom teplej citrónovej vody, ktorý vás naštartuje do nového dňa.

- TOFU je dokonalý zdroj bielkovín, ak nie ste vegetarián, odporúčame konzumáciu sóje maximálne trikrát za týždeň. Obsahuje fytoestrogény, ktoré sa v zažívacom trakte  menia na látky s estrogénnymi účinkami.

- KEŠU ORIEŠKY sú ideálne na vylepšenie vašej nálady. Vďaka vitamínu B3 (niacinu) pôsobia ako prírodne antidepresívum.

- KONOPNÉ SEMIENKÁ sú plné esenciálnych mastných kyselín omega-3 a omega-6 v ideálnom pomere.

- SEMENÁ BADYÁNU obsahujú silné antibakteriálne a protivírusové látky.

- KAJANSKÉ KORENIE vhodné korenie pri chudnutí. Podporuje v tele tvorbu tepla čím  sa zrýchľuje metabolizmus.
 

Kajanské batáty (4 porcie)

P O T R E B U J E T E: 3 obielené batáty, nakrájané na podlhovasté hranolčeky, 2 PL olivového oleja, kajanské korenie podľa chuti

P O S T U P: Nakrájané batáty dajte do misy s olivovým olejom a kajanským korením podľa chuti. Dôkladne premiešajte, aby sa batátové hranolčeky obalili. Potom si na plech do rúry dajte papier na pečenie, nasypte na plech batáty a pečte asi 30 minút dozlatista pri teplote 160°C.

Tip: Môžete podávať so zeleným šalátom s cibuľkou a citrónovo olivovou zálievkou.


Zelené smoothies pre pleť (1 porcia)

P O T R E B U J E T E: 10 cm zelenej uhorky nakrájanej nahrubo, za hrsť špenátu, šťavu z jedného citróna, 2 ks stoniek nakrájaných nahrubo z rapíkatého zeleru,  1 kiwi, ¼ avokáda, 475 filtrovanej vody

Dobrú chuť a na zdravie!