Očistný režim II.

Prípravu na sezónnu očistu organizmu si naplánujte na dobu, kedy nebudete vystavený prílišnému pracovnému stresu, rodinným či spoločenským oslavám...


Nájdite si čas na odpočinok  a na pravidelné, malé telesné cvičenie (plávanie, tanec, jóga, pilates), ktoré pomôže rýchlejšie eliminovať toxíny v tele.

Aby ste pri očistnom jedálničku zbytočne netrpeli pocitom hladu, budete sa snažiť jesť každé 2-3 hodiny (citónovú šťavu, smoothies, polievku a šalát) a neskôr môžete intervaly predĺžiť na 3-4 hodiny.  Pravidelným pitným režimom sa vyhnete aj kŕčom.


PRÍPRAVA POKRMOV

Pri teplej príprave je povolené varenie na pare a mierne varenie. Pri studenej príprave si robíte zeleninové a ovocné smoothies, marinovanie v citrónovej šťave a v olivovom oleji pre všetku zeleninu.  Prudké opekanie a pečenie zeleniny je nežiadúce, pretože sa narušuje výživná hodnota jedla.

- NEZABUDNITE každé ráno začať s pohárom teplej citrónovej vody, ktorý vás naštartuje do nového dňa.

- TOFU je dokonalý zdroj bielkovín, ak nie ste vegetarián, odporúčame konzumáciu sóje maximálne trikrát za týždeň. Obsahuje fytoestrogény, ktoré sa v zažívacom trakte  menia na látky s estrogénnymi účinkami.

- KEŠU ORIEŠKY sú ideálne na vylepšenie vašej nálady. Vďaka vitamínu B3 (niacinu) pôsobia ako prírodne antidepresívum.

- KONOPNÉ SEMIENKÁ sú plné esenciálnych mastných kyselín omega-3 a omega-6 v ideálnom pomere.

- SEMENÁ BADYÁNU obsahujú silné antibakteriálne a protivírusové látky.

- KAJANSKÉ KORENIE vhodné korenie pri chudnutí. Podporuje v tele tvorbu tepla čím  sa zrýchľuje metabolizmus.
 

Kajanské batáty (4 porcie)

P O T R E B U J E T E: 3 obielené batáty, nakrájané na podlhovasté hranolčeky, 2 PL olivového oleja, kajanské korenie podľa chuti

P O S T U P: Nakrájané batáty dajte do misy s olivovým olejom a kajanským korením podľa chuti. Dôkladne premiešajte, aby sa batátové hranolčeky obalili. Potom si na plech do rúry dajte papier na pečenie, nasypte na plech batáty a pečte asi 30 minút dozlatista pri teplote 160°C.

Tip: Môžete podávať so zeleným šalátom s cibuľkou a citrónovo olivovou zálievkou.


Zelené smoothies pre pleť (1 porcia)

P O T R E B U J E T E: 10 cm zelenej uhorky nakrájanej nahrubo, za hrsť špenátu, šťavu z jedného citróna, 2 ks stoniek nakrájaných nahrubo z rapíkatého zeleru,  1 kiwi, ¼ avokáda, 475 filtrovanej vody

Dobrú chuť a na zdravie!

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.