Ako jesť a nepribrať

Tento problém trápi nielen ženy ale aj mužov, femme vám ponúka krátky návod ako nato.


Pravidelnosť a dostatok tekutín!
Jeden z dôležitých krokov je pravidelný prísun stravy. Jedzte aspoň päť krát denne v menších dávkach. Vedeli ste, že metabolizmus sa vekom spomaľuje? Dôsledkom čoho váš organizmus pri rovnakom množstve potravy využije len časť energie a zbytok nežiadúco uloží. 
Navyše nezabúdajte, že u žien hmotnosť ovplyvňujú aj hormonálne zmeny. Preto svojmu telu doprajte bohatú stravu na výživné látky a tekutiny.

Pomerné zastúpenie stravy:
 - polovicu stravy by mali tvoriť zelenina a ovocie, ktoré obsahujú
vitamíny, vlákniny a antioxidanty. Vláknina je vítaná, hlavne pri redukcii hmotnosti, ktorá sa nachádza v listovej zelenine, v brokolici, špargle, kapuste...
- ¼ stravy by mali tvoriť celozrnné potraviny, strukoviny, surové orechy a semená
- ¼ stravy majú zastúpenie živočíšne proteíny nachadzajúce sa v rybách, vajciach, v kuracom a králičom mäse...
Ak máte sa usilujete upraviť hmotnosť, vyhýbajte sa plnotučným mliečnym výrobkom, bielej ryži a pečivu. 
Dostatočný prísun tekutín vyplavuje z organizmu toxíny a zabraňuje zbytočnému zadržiavaniu vody v organizme. 
Skúste pred každým jedlom vypiť pohár teplej vody s citrónom na zredukovanie tekutín v tele a počas dňa dopĺňajte tekutiny bylinkovým a zeleným čajom. 

A na záver, len krátka poznámka. Rôzne „overené diéty“ si navzájom protirečia a metabolizmus vám to po čase určite pripomenie v nových nadobudnutých kilogramoch!


Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.