Triky na prirodzené chudnutie

Opäť sa chystáte schudnúť tých pár nadbytočných kíl našetrených počas posledného obdobia? Poradíme vám, ako sa vyvarovať zlých návykov pri chudnutí pomocou psychologických trikov.

smajlik food 1200x700 

Láska ide cez žalúdok, ale je aj veľká čarodejka! Preto ak chcete schudnúť, zamilujte sa... vaša hmotnosť sa automaticky zníži :-). Pre tých ostatných tu máme niekoľko tipov:

Začíname stolovaním

-       Používajte menšie taniere, nádoby a kupujte menšie balenie potravín. Dietológovia a psychológovia potvrdili, že väčšie taniere nás podvedome ovplyvňujú a máme tendenciu skonzumovať viac. Vyskúšajte na sebe, ako na vás bude pôsobiť rovnako veľká porcia jedla na malom aj veľkom tanieri...

-       Aj minimálna odchýlka v množstve jedla dokáže z psychologického hľadiska pomôcť schudnúť. Skúste jesť na 80%, čiže prestať konzumovať akonáhle si uvedomíte, že ste sýti.

-       Naservírujte si celú dávku jedla naraz, prieskum potvrdil, že ak si dáte málo a potom dokladáte, vždy zjete viac.

-       Nenechajte sa vyrušovať pri jedle! Viac zjete pri počúvaní rádia a televízie. Naučte sa konzumovať vedome. 

-       Ak ste v spoločnosti, do jedla sa pustite ako poslední a pomaly.

-       Zbytočne nemajte na stolíkoch a v kuchyni umiestnené kalorické potraviny ( keksíky, slané tyčinky a pod.), ktoré vás lákajú k ich konzumácii. Naopak, zeleninu si môžete nakrájať do misky a mať stále na očiach.

-       Nikdy nepristupujte k jedlu s pocitom viny,  jedzte na vyhradenom mieste a pekne si ho naservírujte na tanier.

-       Ak sa neviete vzdať svojho obľúbeného jedla, ktoré by neobstálo v diétnom režime, skúste si ho nadávkovať v polovičnej porcii a doplniť ho zeleninovým šalátom.

Aby ste uspeli vo vašom odhodlaní schudnúť, stanovte si cieľ (5, 10, 15 kg), koľko kilogramov chcete schudnúť do jedného roka. A to bez akýchkoľvek diét, len s využitím správnych psychologických princípov. Na začiatok odborníci odporúčajú zamerať sa maximálne na tri uvedené zásady. Aby ste sa  s nimi zžili a stali sa automatickým zvykom, musíte „prežiť“ tri týždne až mesiac.  Pomôže vám kuchynský kalendár, do ktorého si počas mesiaca každý deň zaznamenáte, že ste zásady dodržali.

Napísať komentár

Uistite sa, že všetky požadované (*) polia ste vyplnili. HTML kód nie je povolený.